Optimalt hestehold – hvad er det?

Foredrag ved Anja Thorup Jensen, Moderne Hestehold

”Her på stedet er hestenes velfærd i højsædet!”. Dette er en sætning som man hører igen og igen rundt omkring i de danske stalde…!

Men hvordan vurderer vi det?

  • Er det vi kan læse i diverse bøger og tidsskrifter, skrevet af anerkendte og respekterede personer inden for hesteverdenen, korrekt?
  • Er det vi kan høre til diverse foredrag og clinic´s, holdt af anerkendte og respekterede personer inden for hesteverdenen, korrekt?
  • Er det de stalde/hestehold som drives med et stort overskud, som har heste der opnår gode resultater i avl eller sport, som modtager megen anerkendelse, som fungerer som veterinær praksis osv. som har den bedste hestevelfærd?
  • Og kan vi være sikre på at vores heste og ponyer også er enig?

Det er blot nogle af de til spørgsmål, som jeg håber at I vil få svar på ved foredraget. Ikke sådan at forstå at jeg vil besvare dem (disse svar kan være meget individuelle), men jeg vil fortælle jer en masse om hvad velfærd egentlig er for en størrelse. Hvordan hestens oprindelige miljø, og dens oprindelige måde at leve på, adskiller sig fra det miljø, og den livsform, som vores heste typisk har i dag. –Og ikke mindst hvordan det påvirker vores heste/ponyer. Hvordan forskellige aspekter af hesteholdet på nogle punkter kan have en positiv indflydelse på hestens velfærdsniveau, samtidig med at de på andre punkter har en negativ indflydelse på hestens velfærdsniveau. Samt hvilke fordele og ulemper der er ved forskellige staldsystemer.

Vil du bestille dette foredrag, eller ønsker du yderligere information om foredraget, så send en uforpligtende mail til: post@modernehestehold.dk

Kom gratis til dette foredrag

Kunne du tænke dig at komme til dette foredrag? Men er økonomien stram? Så har du rent faktisk mulighed for at komme med til dette foredrag kvit og frit… Klik på dette link for at finde ud af hvordan: Gratis foredrag

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *